HTML

Majesty 2 Kingmaker

Shiron 2015.07.22. 20:59

Sziasztok!

Egy jó ideje nem tudtam új postot megosztani, amit talán ti is észrevettetek. Ennek első sorban egyéb terű elfoglaltságok és némi nyaralás voltak az okozói. Gondoltam ebben a nagy hőségben már kint lenni sem érdemes ezért ma egy kicsit korábban íródott bejegyzést teszek elérhetővé. Ez nem más mint a címben szereplő Majesty 2 első kiegészítője. Ha az alapjátékra vagytok kíváncsiak ide kattintva arról is olvashattok, ha pedig a bővítményről látnátok valamit akkor irány a tovább gomb. Jó olvasgatást

Majesty 2: Kingmaker

Az erdőkből ismét sárgán izzó szempárok figyelik az országot újjáépíteni igyekvő lakókat. Ardania földjéről több száz éve eltűntek a kis zöld bőrű lények, de úgy tűnik a Barlog feltűnése őket is előhozta sötét rejtekükből. A goblinok visszatértek, és komolyabb fenyegetést jelentenek a királyságra mint valaha, sőt tapasztalatból mondom, hogy még a démonoknál is veszélyesebbek…

Töklámpások éjszakája

A bevezető akár a Trine 2-re is utalhatna, de természetesen maradunk az uralkodói székben. A játék alapjai változatlanok, viszont kapunk egy teljesen új kampányt, amiben a goblinok istenét Grum-Gog-ot és apró szolgálóit kell legyűrnünk. A nyolc küldetést tartalmazó kalandszál Ardania térképén helyezkedik el pont mint az alapjáték feladatai. Igazából új területet nem kapunk, hanem a kampány menübe lépve az eredeti feladatok helyén jelennek meg az elérhető pályák. Ez bizonyos értelemben érthető, hiszen a démontól frissen visszahódított földekre támadnak a goblinok, más oldalról nézve viszont kicsit kellemetlen, hiszen, így nem lehet egy belépéssel akár mindkét kampányt végigtolni.

Apropó belépés. Nekem a Majesty 2: Anthology változat van meg, ami tartalmazza az első részt és annak kiegészítőjét, valamint a második epizódot annak minden plusz tartalmával. Telepítés után, az indítófájllal választhatunk, hogy az alapjátékot, vagy valamelyik bővítményt szeretnénk futtatni. Tehát nincs arra lehetőség, hogy egyben játszunk az összes plusz tartalommal, ami az hősök és épületek miatt nem egy szerencsés elgondolás, de ez van.

Ha ezen túltettük magunkat, akkor indulhat is a móka. A feladatok továbbra is jópofák, bár változatosságot nem tartalmaznak, a humor még mindig rendben van, hogy csak az egyik kedvencemet a szent töklámpásokat említsem… A zöld bőrű lények ugyanis ezt használják épületeik, és templomaik díszítésére, ráadásul varázslóik a botjukon is viselik ezen szent szimbólumukat. Minél nagyobb egy tök, annál nagyobb hatalommal bír, szóval figyeljétek az árulkodó mécses/fáklyafényeket. Az audió és vizuális összetevők is hozzák az alapjáték színvonalát, de ezek egy kiegészítőnél azért nem szoktak jelentős mértékben változni, így nem is ejtenék róluk több szót.

Inkább rátérnék a lényeges változásokra, újításokra, például a probléma okozóira a goblinokra. Zöldbőrű ellenfeleinkhez már volt szerencsénk az első rész alkalmával, most azonban sokkal komolyabb erőkkel rontanak ránk, okozva ezzel nem kevés fejtörést, vagy visszatöltést/újrakezdést. Az új lények megjelenése rendben van, illik a mesebeli világhoz. Felszerelésüket tekintve vannak itt sima lándzsás, vagy íjász dögök, de akadnak komolyabb változatai is az előbbieknek. Van duplahegyű szúróeszközzel(szigony?) rohangáló forma, és ember nagyságú íjjal hadonászó ellenfél is, akik ráadásul elég szívósak is már, így jobb ha minden foteluralkodó felköti azt a bizonyos alsóneműt. Habár a goblinok alapvetően kevés életerővel rendelkeznek, ezt kompenzálják a mennyiséggel, és elég nagy sebzéseket tudnak rövid idő alatt bevinni, úgyhogy egy-egy horda nagyobb pusztítást tud véghezvinni mint elsőre gondolnánk. Támadóink új, a fentebb már említett halloweeni díszítésű épületekből indulnak, így ezek lesznek elsődleges célpontjaink.

A szörnyek megfékezésére a már szokásos eszközök mellett nem sok új dolog jelenik meg a repertoárunkban. Az alkimista sátorban kifejleszthető ellenméreg, ami a goblinok preparált nyilai ellen védenek (illetve konkrétan azok mérgét semlegesíti), így érdemes gyorsan elérni ezt, mert hőseink egyik kedvenc itókája lesz. Elvileg kapunk egy új templomot is, a jégvarázslók személyében, akik egy bizonyos pályán felolvasztják számunkra az utunkat álló jéghegyet. Elég komoly tűzerővel (jégerővel) rendelkeznek és sokkal szívósabbnak bizonyultak, girhes kollégáiknál. A gondom csak az volt, hogy ezt az egy pályát leszámítva nem tudtam máshol használni őket. Konkrétan az épület nem megépíthető (nem is jelenik meg a listában), így csak a bajnokok csarnokából tudtam behozni az egyetlen támogatómat. Ráadásul ezzel ki is fújt minden újításunk, tehát nincsenek újabb fegyverek, épületek, skillek. Ami meglepett, hogy az internetet bújva láttam, hogy másoknál vannak más képességek is, tehát előfordulhat, hogy nálam adódott valami gond, vagy esetleg az updatek nem jöttek le rendesen, mivel időközben leálltak a GameSpy szerverei. Ráadásul az alapkampányban megszerzett uralkodói felszerelések sem elérhetőek, amik közül a királyi jogar bizony nagyon jól jönne sok helyzetekben. Lehetséges, hogy pont azért vették ki ezeket az eszközöket, hogy nehezítsék a játékot. Ha ez volt a cél akkor azt hiszem sikerrel jártak, mert az új kalandok igen combos feladatokat is tartalmaznak. Sokkal nagyobb kihívás ezeket teljesíteni mint az alapjáték bármely pályáját (talán az egyszeri küldetéseket leszámítva). Nem egyszer kellett újrakezdenem őket, és volt, hogy a youtube segítségére szorultam, egy-egy helyzet megoldásához. A pályákat kőkeményen meg kell tanulni, enélkül ugyanis nincs esélyünk.

Mécses elfújva

Szerintem egy elég kellemes kiegészítőt kaptunk 2010-ben, de voltak hiányosságai. Nagyon sok időt el lehet tölteni vele, köszönhetően az időnként brutális nehézségnek. Folyamatosan nyomás alatt játszunk, egy szusszanásnyi időnk sincs (illetve az van mert a pause gomb továbbra is elérhető), hibát nem nagyon engednek meg a pályák. A feladatok nem mutatnak újat, továbbra is le kell győznünk egy-egy szörnyet, vagy épületet, ezért akiknek ez unalmas volt alapjátékban, most sem kapnak mást. A hangvétel viszont megint nagyon el lett találva. Ami az alapjátékban jó volt az most is az, de szinte semmi újítást nem tartalmaz. Van egy pályaszerkesztő is a játékban, elvileg gyárthatunk magunknak térképeket, hogy ezeken bizonyítsunk, én ezt nem nagyon használtam, mert nem igazán érdekelt ez a játékmód. A goblinok elég szépen lettek kidolgozva, ahogy az épületeik is rendben vannak, ráadásul elég kemény ellenfélnek is bizonyultak, azonban a királyság már jóval kevesebb eszközzel veheti fel a versenyt velük. Az a pár újítás ami bekerült (illetve az én verziómban van), nagyon kevés így felemás érzésem maradt a kieg végére.

Összességében jól szórakoztam, bár sokszor éreztem aránytalanul nehéznek a kihívásokat, ha nem célirányosan indulunk neki bizonyos küldetéseknek már el is buktunk. Újítás nem nagyon érkezett így azt kell, hogy mondjam aki szereti a komoly kihívásokat és élvezte az alapjátékot nyugodtan tehet vele egy próbát, de ez akár egy patchbe is beférhetett volna, vagy legalább egy kampány gombon belülről indítható lenne…

Grafika: 82%

Hang: 83%

Játékélmény: 68%

Összesen: 70%

Ha esetleg megvan neked is a játék, vagy vannak tapasztalataid, esetleg nálad tényleg szerepel minden bővítmény, ne tartsd vissza az infót és bátran oszd meg azokat a kommentek között!

Üdv,

Shiron

Címkék: pc goblin uralkodó kingmaker shiron majesty2

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr597648024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása