HTML

Könyv: Bernard Cornwell - Azincourt A lovagkor alkonya

Shiron 2012.01.24. 08:00

Olá kedves olvasó!

A mai napon egy könyvvel szeretnék nektek kedveskedni. Jómagam ajándékba kaptam és elég gyorsan átrágtam magam rajta. A kötet nem más mint a poszt címében szereplő történelmi regény. Egy tipikus Cornwell írásról van szó, így aki tudja milyen stílusban is ír az író annak azért, aki nem annak pedig azért ajánlom a mai összefoglalót.

  

 

Volt szerencsém Cornwell több könyvéhez is korábban és mikor megláttam ezt a kötetet a könyvesboltban kis gondolkodás után beszereztem. Az ajánlót elolvasva kicsit „deja vu” érzésem támadt, ugyanis ez a kötet is egy angol íjászról szól, aki Franciaországban hadakozik, hogy öregbítse a szigetország íjászairól szóló legendákat. Az Ördöglovashoz nagyon hasonló írásról beszélhetünk, igaz a történelemben ez a két nemzet többször kóstolgatta egymást, így nem meglepő a hasonlóság.

Könyv az 1400-as években játszódik a 100 éves háború alatt. A történet főhőse Nicholas Hook az erdőkerülő aki legendás íjász otthonában, azonban egy pappal kerül összetűzésbe, és így otthonát hátra kell hagynia, hogy V. Henrik angol király haderejéhez csatlakozva Franciaországba hajózzon.

A kötet Cornwell egyedi stílusában íródott. A 100 éves háború egy részét mutatja be egy egyszerű katona szemszögéből. Megtörtént eseményeket és történelmi tényeket(vajon a történelemben szereplő tények mennyire valósak az egy másik kérdés J ) tár fel írói szabadságának segítségével. Bemutatja Soissons kegyetlen feldúlását és kifosztását és természetesen Azincout mellett lezajlott ütközetet.

A könyvben szereplő karakterek, nem túl mélyen kidolgozottak, azonban a fontosabb szereplőkről van lehetőség összetettebb képek kialakítani. Nekem egy kicsit túlságosan is fekete illetve fehér mindenki (értsd jó és rossz relatíve egyértelműen minden karakter).

Fordulatokkal nincs teletűzdelve, de a történelmi hűség miatt erre nem is lehetne sok lehetősége.

Azoknak ajánlom igazán akik érdeklődnek a lovagkor, illetve az akkori hadviselés iránt, mert a kötet gerincét ez adja, illetve ezt mutatja be egy karakter szemszögéből. Véleményem szerint ezzel a könyvvel sokkal könnyebb lenne megkedveltetni a 100 éves háborút mint töri anyagot, de az irodalom kötelező mellett még ez is szerepelne, akkor kicsit sok lenne. Akik viszont nyitottak ebbe az irányba egy jó könyvet kapnak majd.

Értékelés:

Hossz:

8/10 372 oldal + 10 oldal történelmi összefoglaló. Véleményem szerint ennél hosszabb nem lehetne mert akkor már túlságosan elnyújtottnak érezné az ember. Időnként így is az volt az érzésem, hogy bizonyos részek csak töltelékként szolgálnak, de ezekről bebizonyosodott, hogy a karaktere mélyebb megismeréséhez szükség van rájuk

Ár:

7/10 3499 HUF-ba került. Én ajándékba kaptam és nagyon örülök neki, mert szeretem az ilyen típusú köteteket, azonban aki nem rajong az íróért, vagy a történelmi témákért inkább nézzen körül más polcon, mert ezért az árért már nem biztos, hogy mindenkinek megéri.

Történet/cselekmény:

8/10 A  kötet egy megtörtént eseményt dolgoz fel és ír le nagyon részletesen. Én kifejezetten élveztem a helyszínek, és karakterek, katonák leírását, mert ezekkel sokkal jobban elképzelhetőek, valamint kicsit közelebb kerülhetünk egy régelmúlt korhoz. A cselekményt nem éreztem vontatottnak, de azért szerepelnek benne örök klisék, melyek nélkül talán egy picit jobb lett volna.

Összesen:

7/10 Matematikailag ugyan a 8-hoz közelebb van mint a 7-hez, azonban úgy érzem ezt csak annak köszönheti, hogy én szeretem a témakört. Ha a kötet nem ebben a korban íródott volna, vagy nem ajándékba kapom akkor inkább 7-es lenne. Ahogy már írtam fentebb azoknak ajánlom akik szeretik a történelmi regényeket, és egy korhoz szeretnének közelebb kerülni, amit talán nehezükre esik elképzelni.

 

Jó olvasgatást ;)

Shiron

Címkék: teszt ajánló könyv cornwell bernard azincourt shiron a lovagkor alkonya

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr583626280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása