HTML

Death Rally 2012

Shiron 2013.10.24. 07:55

Sziasztok kedves olvasók!

Mivel ma igen korán sikerült felkelnem, ami mint kiderült teljesen felesleges volt, így egy korábbi, habár nem túl régi, tartozásomat szeretném kiegyenlíteni. Előző posztok között olvasható volt a Death Rally 1996-os változata, amiben hivatkoztam rá, hogy egy újrázás okán került fel ismét a gépemre. Nos az a bizonyos feldolgozás, vagy újrakiadás kerül most bemutatásra. Olvassátok hát és jó szórakozást!

Death Rally

A Remedy elővette az aranytojást tojó tyúkot és egy újrázás keretében ismét megjelentette a játékot, amit oly sokan szerettek, nem ok nélkül. Hogy ez jó döntés volt-e az már erősen kérdéses, ugyanis a produktum maga többnyire nem tudja megugrani azt a bizonyos szintet, amit az előd elért.

Reload


Mivel korábban már írtam bejegyzést a 96-os változatról, így igyekszem majd tartani ugyanazt a menetet a kritikán belül. A stílus nem változott, továbbra is felülnézetből kell kis járgányunkat vezetni, hogy mi guruljunk át elsőként a célvonalon, vagy legalább elimináljunk néhány nagy riválist. A futamok egymásutánja természetesen ugyanazon okból lesz leküzdendő mint a nagy elődben, le kell győznünk Adversaryt a legendás és ismeretlen versenyzőt. Hogy a történet jobban domborítson, így kapunk egy kis képregényes átvezetőt, ahol a helyi rendőrkapitány a tökünkre lép, és erősen ajánlja, hogy segítsünk neki ebben különben… Szóval a történet marad, és bár megjelenítési forma nem rossz, de a sztori összetettségének köszönhetően kicsit felesleges, viszont nem sokat agyaltam ezen, hiszen kezdődik a játék.

A startvonal

Most is egy kis bogárhátúval indulunk, igaz itt egy kicsit crossosabb a felszerelése mint korábban. Ez egyébként minden járgányra illik, mintha Mad Max faragta volna a vasakat, és nem aggódott volna olyan dolgok miatt mint aerodinamika. Óriási gépágyúk a verdákon megjelennek már az elején és alig várjuk, hogy használhassuk azokat. A főképernyő egyben tartalmaz mindent, így a választható járgányok mellett a rájuk aggatható extrákat épp úgy, mint a pályákat, amiken indulhatunk. A kezelőfelület elsőre kicsit furcsa lehet, de gyorsan megszokható, nem kell megrémülni tőle.

Az első és legszembetűnőbb differencia a futamok indításánál érhető tetten. Sajnos nem mondhatom, hogy ez előnye lett a játéknak, sőt. Kezdésből csak pár pálya indítható el, ami a képernyő alján látható. Véletlenszerűen jönnek fel a futamok különböző nehézségi szintekkel, illetve néha egy-egy speciális szabályú futammal. Ez így rendben is volna, de sajnos a futamokra már nem látszik, hogy ki regisztrál (az elődben ugye láttuk, hogy kik akarnak indulni a versenyen), így igazából hasraütésszerűen választunk a felkínált futamok közül és már indul is a móka. Egy versenyen hat autó indul és mindenki rendelkezik egy automata kis gépágyúval ami folyamatosan tüzel előre, amennyiben egy ellenfél kerül elénk. Ennek sebzése  elhanyagolható, de már az első futamtól kezdve van esélyünk az ellent gaz módon hátbalőni. A futamok továbbra is pörgősek és gyorsak. Egy, maximum két perc alatt teljesíthetőek és a futam közben felvehető lőszer, pénz és nitro mellett egy nagy újítás is a pályára került. Ez nem más mint a további autók, fegyverek és helyszínek darabjai. Itt tehát nem ropogós dollárokért lehet ezeket beszerezni, hanem bizonyos mennyiségű rész felszedése után nyílnak meg azok a menüben. Jó ötlet, de kicsit meglepő volt, főleg az autók miatt, de erről majd később. Annyit gyorsan megjegyeznék, hogy itt nem látszanak azonnal a felszedhető cuccok, hanem ládákban vannak amiket szét kell lőni, így ne lepődjetek meg, ha azonnal nem találkoztok a szajréval. A futamok végén a teljesítményünknek megfelelően kapunk egy bizonyos összeget amit azonnal a járgányunkra, vagy a viselt fegyverünkre kell költeni. Pénzt félrerakni nem lehet, vagy elköltöd, vagy elveszik a fel nem használt rész. Nem egészen értem ,hogy ez miért lett így kitalálva. Gondolom az volt a fejlesztők célja, hogy mindenki minden autóval egy csomót versenyezzen, de ez ebben a formában kényelmetlen és értelmetlen is. A fejlesztésekhez behozták a “folyamatos” tuningolást, ennek az a lényege, hogy nem csak egyes és kettes szintet lehet megvenni mondjuk motorban, hanem egy folyamatos sáv kúszik felfelé, és ha elérte az oszlop tetejét akkor megvan a lvl1 elindul a kettes oszlop. Ez nyilván azért került így a játékba, mert nem lehet a pénzt raktározni, ezzel a módszerrel pedig mindig elkölthető a teljes nyereményünk (már amennyiben nem egy olyan kocsival megyünk amit már kimaxoltunk).

Azok a bizonyos vasak


A kocsik tekintetében akad választék bőven, de kicsit úgy éreztem, hogy több felesleges is bekerült a listába. Most is van bogárhátú, furgon és hummer mellett sportkocsi is, de nekem valahogy egyforma volt több négykerekű is. Ráadásul a már említett fejlesztési rendszer miatt nem is kell használni mindet, sőt, kimaxolni a játék befejezéshez elég talán hármat. Mivel a tuningolás ugyanabban a három kategóriában van mint korábban (motor, kerék, páncélzat) így lesznek kocsik amik jobban bírják a terhelést, míg mások gyorsabbak lesznek. A gond az, hogy a legjobb járgányt már a játék közepén eléri az ember (mindegy hogy milyen játékstílusban szeret versenyezni) és ami utána jön már tényleg csak dizájn miatt lehet érdekes. A kocsik amúgy tetszetősek, a menüben változtatható a festésük, de futam alatt akad pár amit könnyű összetéveszteni. Nem is egészen értem miért nem lettek ezek egyedibbek.

A kocsikra aggatható extrák közt találhatunk shotgunt, minigunt, lángszórót és még sok érdekes holmit, de itt is az a tapasztalatom mint az autóknál. Mindenki meg fogja találni a neki tetszőt, és valószínűleg azt fogja csak használni. Hogy ezzel mi a bajom? A már fentebb említett tuningolási mód, illetve a pénz félrerakhatásánák teljes hiánya. Ha megvan a kedvenc kocsi  és a neked leginkább fekvő fegyver is kimaxolva, akkor tulajdonképpen csak azért versenyzel tovább, hogy a fame szinted elérje a megfelelőt, ezzel az Adversary kihívjon egy versenyre. Ez pedig a legnagyobb baja ennek a kiadásnak: lélektelen, és pont azt a részt hagyták ki a nagy elődből ami azt érdekessé tette. Mint írtam korábban ott a pontversenyt folyamatosan láttad. Az ellenfelek regisztráltak a futamokra, voltak képeik, és megismerted már távolról is a kocsikat amikkel mentek. Itt erről szó sincs. Teljesen random kikkel kerülsz egy versenybe, ráadásul azok nevére sem fogsz emlékezni, hiszen a futamok elég pörgősek ahhoz, hogy ne érj rá neveket olvasgatni a képernyő oldalán. Ettől még a versenyek lehetnének szórakoztatóak például egy jól működő multival, hiszen látszik, hogy a fejlesztők erre feküdtek rá a legerősebben.

Ki a jobb?

Ha már a gépi ellenfelek nem mondhatóak izgalmasnak, sőt konkrétan egy név sem ugrik be, hogy kikkel vetélkedtem marad a nagyon erős multi támogatás. A játékban ez ráadásul speciálisan működik: az optionsben bekapcsoljuk, hogy nem AI által vezérelt ellenfelek ellen akarunk versenyezni, hanem hús vér pilótákkal megmérkőzni. Ekkor a már említett futamok listáján indulva multi módban várhatjuk, hogy csatlakozzanak az általunk kreált versenyhez. A gond az volt, hogy senki nem tette ezt meg. Sajnos fogalmam sincs, hogy a serverek miatt, vagy mert mindenki pont másik pályán akart indulni, vagy mert egyszerűen senki nem játszik már a játékkal. Én úgy gondolom ez utóbbi egyébként a valóság. Több pályán próbáltam, különböző napszakokban, de egyszerűen soha senki nem lépett be 5-6 percig. Mondhatnánk, hogy tovább kell várni, de ha figyelembe vesszük azt, hogy a futam maga véget érhet akár kevesebb mint 1 perc alatt akkor azért látható, hogy ezt miért nem tettem meg. Ilyenkor ha elindítjuk a versenyt akkor a program feltölti a rajtrácsot gépi indulókkal, de ekkor érzi az ember igazán, hogy a várakozási idő bizony az életéből értelmetlenül telt el.

Szép?

Az. Legelább a grafika rendben van, és a hangokra sem lehet panaszunk. A pályák jól kidolgozottak igaz lehetne belőlük egy kicsit több. A kocsik is szépen vannak kialakítva, kifejezetten jó pofa, ahogy verseny közben amortizálódnak és látszik, amint szét akarnak esni, de lehettek volna kicsit különbözőbbek. A fizika is jobb lett, mint korábban, de talán ez elvárható volt 2012-ben, így már nem fognak össze-vissza pattogni az ütköző kocsik. A célzás is kapott egy kis segítséget, így nem csak tökéletesen előre, de minimálisan célratartva több esélyünk van az ellenfeleket eliminálni.

Leverte…

Azt hiszem a fenti írásból kiderül, hogy miért nem találtam játszótársat. Egyszerűen lélektelen a program, és a legjobb részek kerültek ki belőle, hogy a multi előtérbe kerülhessen. Ezzel viszont az a gond, hogy egy évvel a megjelenést követően senki nem akar vele játszani. Értem, hogy én jutottam hozzá későn, és senki nem várta tőle, hogy majd öt évig ez lesz majd a legnagyobb multis móka, de talán többen elővennék újra, ha a single player érdekesebb lenne. Ha legalább az ellenfelek megmaradtak volna képekkel, kocsikkal, vagy lenne értelme a kocsikat fejlesztgetni. Így viszont a steam nekem nem talált versenytársat, és azt hiszem én sem mostanában fogom újra elővenni a programot. Hiába van tele elérhető achievmentekkel, ha azok megszerzése nem okoz örömet. Mikor megjelent meg akartam venni, de szerencsémre ez nem jött össze annak idején, most pedig PC Guruhoz kaptam és így jó is volt. Zárszónak talán ezt is írom nektek: a játék továbbra is jópofa, és ahogy fejleszted a kocsikat, fegyvereket még érdekes és magával ragadó is, egészen addig míg ki nem maxoltad a kedvenc járgányod, ami nem lesz több öt óránál. Onnantól elmúlik a varázs és nincs is kedved újra betölteni a programot.

Grafika: 83%

Hang: 80%

Játékélmény: 55%

Összesen: 62%

Üdv,

Shiron

Címkék: pc rally 2012 mad max pc game shiron Death rally

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr835596714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása