HTML

LEGO 7947 avagy szöktetés a Sárkány börtönből

Shiron 2011.07.14. 22:27

Helló mindenki!

Hosszas gondolkodás, töprengés és civódás után elhatároztam magam. Nekem márpedig szükségem van a 7947-es számú készletre: Szöktetés a börtönből. Vívódásom azért nyúlt ilyen hosszasra mert egyszerűen nem tudtam magamnak megengedni a 13.000 HUF-os kiadást. Félve rendeltem meg egy webáruház készletéből.


Hogy megérte-e?

Lentebb kiderül.

 

 

 

 

 

1. Alapadatok:

 

Neve:  Szöktetés a tömlőcből

Sorozatszám: 7947

Témakör: Castle

Altéma: Kingdoms

Kiadás éve: 2010

Kockaszám: 365 + pár tartalék

Ajánlott életkor: 6-12

Minifig: 5

Ára: 12,990 HUF

2. Mi van a dobozban?

A doboz már méretét tekintve is termetes. Meg is lepett a súlya. Ennyi elemhez nem számítottam ilyen tömegre. A doboz maga igényes, tetszik, hogy ki lehet nyitni tépés nélkül, így akár vissza is lehet csomagolni, ha valaki külön szeretné tartani az elemeit (és van helye elhelyezni egy ekkora dobozt).

1. Termetes dobozka

Kiöntve a tartalmát 4 zacskót és két összeszerelési útmutató találunk, valamint egy kisebb karton dobozkát ami a rács felhúzását segítő LEGO kötelet tartalmazza felcsévélve. A csomagok természetesen az útmutatókhoz  segítségként számozva vannak (részemről rögtön össze is öntöttem őket, nekem ez alapJ )

2. A 4 zacskó és a két füzet

 

3. Játékmenet

Mikor megláttam a két útmutatót először nem hittem el hogy tényleg ilyen hosszú lesz. Azt gondoltam az egyik valami katalógus, de nem, valóban két vastag füzet kísér minket végig az építésen. Itt és most le is szögezném, hogy ez engem nagyon zavart. 106 lépésben építünk meg egy 365 kockából álló szettet, emberekkel együtt. Lehet számolni ;) Igen, nem több mint lépésenként 3.44 elem kerül a helyére. Helyenként olyan szinten szájbarágós az építés, hogy lépésenként 1 elem, 1 PLATE elem kerül a helyére. Gyakorlatilag elkerülhetetlen elemről van szó. Keres, helyére rak, lapoz. Ez utóbbi lépésből volt már nagyon elegem, mert oldalanként mindössze 1 építési fázis szerepel, tehát közel 40-szer hajtunk mire elkészül a torony. Nem tudom, hogy a szín eltérések (például az a bizonyos piros elem), illetve a világos szürke vs sötét szürke eltérés azért van hogy mindenki (ÉRTSD TÉNYLEG MINDENKI) el tudja készíteni gond nélkül. Valahogy úgy érzem az újabb készletek a gyerekeket „kevésbé jó megfigyelőnek” tartják. Értem én hogy 6-12 az ajánlott életkor, de ezt szerintem kicsit elmérték. A legnehezebb lépésben 6-8 elem került fel. Viszonyításképp elővettem a 6054-es Forestmen Hideout készlet rajzát. Tudtam hogy az kicsit kisebb, de kevesebb mint 30 lépésből van kész és minden lépésben 6-12 elem felkerül.

Ez engem nagyon zavart, ezért átálltam arra, hogy csak a jobb oldali képet néztem meg, és a segítségként nyújtott adott lépéshez való elemek listáját, próbáltam nem meglátni, hanem képekről építeni.

3. Az első füzet végén így állunk

4. Itt azért jelentősen több elem kerül fel

 

5. 1+1 plate, lapoz...

6. Az a piros elem miért piros?

 

Így már jelentősen élvezetesebb volt. Egyébként amint túltetettem azon, hogy kezünket úgy fogják, mintha szökni próbálnánk imádni kezdtem az épületet. Nagyon ötletes megoldások vannak benne, kifejezetten tetszenek a rönk korlátot imitáló barna elemek, a két kis sárkány a kapu felett, és a hátsó lépcső megoldás. Az ötletek nagyon jók (bár nem értem miért kellett piros elemet rakni az egészbe (lásd a képen)), és a kivitelezés kifejezetten ízléses.

 

 

7. Azért elég korrektül néz ki :)

 

8. Királylány már mosolyog, sejt valamit :D

 

4. Értékelés

9/10 Minifigre: Azt az egy pontot azért vontam le, mert nem örülök, hogy még a Sárkány osztagos börtönös készletben is több a piros fehér Oroszlános szövetség karaktere mint a sötétzöldek. Egyszer igazán lehetne létszámfölény a „rosszak” oldalán, hogy a hős megmentő lovag végre tegyen is azért, hogy hősnek hívják :D

9/10 a kockákra: 365 db van benne, és akadnak ritkábbak is. Tartalék elemnek adtak piros és zöld sisaktollakat is, valamint akad 3 sárkányos pajzs az épületen, 2 kis sárkány, plusz fegyverek. Ezek mind olyasmik amik emelik a készlet értékét, valamint igen sok benne a barna farönkös elem, ezek nekem továbbra is tetszenek. Megjegyezném, hogy én itt találkoztam, először olyan fal elemmel, ami 4-es alapú és nincs a közepe egy studdal mélyítve (nah ezt csak olyan emberek értik akik LEGOztak mostanság :D). Először furcsa volt, utána viszont megbékéltem vele. Talán MOCokban is jobban lehet így használni.

9. Az új fal elem

8/10 játékélményre: A pont levonás egyértelműen a szájbarágós építés miatt van. Hiába élveztem az építést a dupla oldal tekintéssel, és hiába lehet vele órákat királylányt menteni, azért mégis bosszantó dolog. Kíváncsi vagyok, hogy egy nálam kevésbé gyakorlott LEGOs mit szól, hozzá, majd odaadom a feleségemnek, aki ugyan több mint 12, de nem gyakran játszik J

8/10 az áráért. Részemről a fenti összegért jutottam hozzá ami nem kevés. Azonban azért is szántam rá magam, mert a használt oldalakon is ennyiért látom, illetve esetlegesen 1-1 fig nélkül is ennyiért adják. Az ára nem nagyon akart alább menni, pedig elég sokat vártam és félek, hogy elfogy és lemaradok róla, ettől még nem volt olcsó!

8/10 összpontszám: Matematikai átlag 8,5-re jött ki, de a szubjektív véleményem az, hogy nem tökéletes. Lehetne 9-es, ha nem 2 füzet jön, hanem csak 1 ;)

10. Előbujtak az  odúikból :)

A katapultot nem emeltem ki külön, illetve az „forró, lángoló szurkot” sem amit a támadók nyakába lehet önteni. Ezek jól működnek, de az épületen apróságokká válnak.

Félreértés ne essék!  A készlet nagyon tetszik és abszolút nem bántam meg a vásárlást. A LEGO hozta azt amit várunk tőle: jó ötletek, szép kivitelezés, jó játszhatóság.

 

 

Ha hozzáfűznél valamit, vagy más a véleményed, kérlek ne kímélj és oszd meg velem a kommentek között!

 

Sziasztok!

 

Shiron

Címkék: börtön lego oroszlán királylány sárkány 7947 shiron

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr653068445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása