HTML

Könyv: Stephen King - Duma Key

Shiron 2012.02.10. 12:00

Sziasztok!

A mai napon is megosztanék veletek egy második könyvet, hogy kárpótoljalak benneteket a múlt heti hanyagságom miatt. Ma délutánra és a hétvégére is egy kis borzongást javaslok nektek, ismét a horror könyvek mesterétől Stephen Kingtől. Nagyon jó könyv, véleményem szerint jobb mint a korábban górcső alá vett Fekete Ház. Az is remek kötet volt, de ez talán még annál is hangulatosabbra sikerült. Kellemes borzongást!

 

 

Duma Key neve talán nem sokat mond az egyszeri embernek. Ha viszont azt mondom Stephen King mindjárt többen jelentkeznek a megoldás miatt. Nos Duma Key egy kis nyaraló övezet, ami nem olyan híres mint mondjuk Miami, és bizony sokkal több rejtély is bújik meg itt mint forró társánál.


Ez a könyv egy igen egyszerű véletlen folytán került a tulajdonomba. konkrétan valami hihetetlen módon unatkoztam, gépezni nem lehetett, hát gondoltam egyet elugrok a metró aluljáróba megnézem milyen könyveket lehet itt kapni. Nem sok könyvet olvastam a híres Kingtől, de ennek már a borítója is valami érdekes érzést sugallt. Beruháztam hát rá és nem kellett csalatkoznom.


A Duma Key egy építési vállalkozóról Edgar Freemantle-ről szól aki egy sikeres céget vezet, boldog családapa és férj. Mikor is egy szörnyűséges balesetet szenved, amit ugyan túlél, de megrokkan. Elveszíti egyik karját, valamint a járás is komoly gondot okoz neki, és nem csak a teste de lelke és komoly sebet szenved el. Házassága rámegy ezen idegi összeroppanására. Pszichiátere „földrajzi kúrát” javasol, ami nem más, mint hogy a megszokott környezetet egy teljesen újra cserélje. Így jut el a címben szereplő üdülő övezetbe főhősünk és ott festeni kezd, amit gyerekkora óta nem tett.


Természetesen nem kell csalatkoznunk King írói tudásában és nem egy nyugodt lábadozást ír le nekünk. A könyv kicsit lassan indul, de ez elengedhetetlen a környék és a szereplők megismeréséhez. Amikor elkezd kibontakozni a történet, már nem fogjuk tudni letenni. Így jártam ezzel magam is, azokon a bizonyos unalmas estéken, és kellemes borzongás futott végig a hátamon mikor az éjszakai városban kellett autóba ülnöm, és a visszapillantóba néznem.


A könyv egy nagyon hangulatos horror, amolyan King stílusban. Azért írom, hogy King stílus, mert nem annyira az ijesztés, vagy a durva jelenetek, mint a feszült hangulat és rémisztő leírások szerepelnek ebben a könyvében is. Csak jót tudok írni róla. Nem végig iszonytató műről kell írnom, hanem egy egyre depressziósabb, sötétebb hangulatvilágról, ami fokozatosan telepszik az emberre. Mikor azt hinnénk, hogy jobbra fordul a hősünk sorsa, akkor pedig mindig valami iszonyatot kell átélnünk velük. Csak ajánlani tudom minden kedves olvasónak.


Értékelés:


Hossz:
90% 719 oldal hosszú olvasmányt kapunk aminek minden oldala megéri a pénzét. Részemről könnyen olvasható kategóriába sorolnám. Nincsenek nehezen megjegyezhető helyek, nevek, és a sorközök is kényelmesek a szemnek. Mikor vége lett még hosszú ideig nem tudtam kiszakadni a hangulati hatása alól, és vágytam rá hogy folytatódjon, habár a történet lezárásra kerül, a környezetből nehéz lesz kiszakadni.

Ár:
90% Abban a kis könyvesboltban, ahol én vettem 2800 HUF volt az ára. Szerintem ez egy tökéletes ár/érték arányban van magával az irománnyal. Nem bántam meg egyetlen pillanatra sem a vásárlást. Javaslom mindenkinek a beruházást, hiszen hosszú órákra köti le az olvasót, és okoz kellemes borzongást mindenkinek.


Történet/Cselekmény:
98% Kicsit lassan induló írás, ami elkezd kibontakozni és magával ragad. A nagybetűs hangulat ami elkap és nem ereszt míg a végére nem érsz a kötetnek. Mindenkinek bátran ajánlom, aki rajong King írásaiért annak természetesen alapmű, aki pedig még nem próbált szerencsét az író egyetlen művével sem, ez egy remek kezdet lehet.


Összesen:
96% Majdnem tökéletes mű. Élveztem minden lapját és bátran ajánlom minden olvasómnak.

Véleménynyilvánítás továbbra is a kommentek közt van lehetőség!

Üdv, Shiron

Címkék: kritika könyv horror stephen king borzongás duma key shiron

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr684068132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zerushunter 2013.04.06. 11:27:20

Juci éppen most olvassa :)

Shiron 2013.04.06. 23:09:36

Szerintem nagyon jó könyv, nekem bejött ;)
süti beállítások módosítása