Sziasztok!
Mai alkalommal a Trine második epizódját szánom nektek, Igazából ezt akartam annak idején megvenni, nem is az első részt, de mivel ehhez adták az előzményt is természetesen azzal kezdtem. Mint egy korábbi cikkben már írtam róla nagyon élveztem, és igen magasra tette azt a bizonyos képzeletbeli lécet. Hogy az utód elérte-e ezt a szintet? A tovább után megtudhatjátok
Trine 2
Az első rész tapasztalatai után, fokozott izgalommal telepítettem a Trine második részét, hogy megtudjam, ezúttal milyen kalamajkába sikerült keverednie három kalandorunknak akik most is egy testen kell hogy osztozzanak…
A birodalmat ismét veszély fenyegeti…
Ezúttal a környező erdőkből jelentenek meglepő dolgokat, portyázó goblinokat, és az átutazókra támadó növényeket, ezért a „Trine” ismét meglátogatja hőseinket, hogy visszaállítsák a királyság nyugalmát. Tehát második alkalommal is egy egyszerűnek induló sztorit kapunk, de itt végül lesz egy kis fordulat, hogy mi is hozta el a sötétséget a rengeteg fái közé. Egy 2011-es játéknál talán túlzás volna spoilerről beszélni napjainkban, de nem szeretném lelőni a poénokat senkinek aki esetleg most állna neki ennek az időtlen játéknak.
…ezért hőseink felkerekednek…
Az előző bekezdés végén az időtlen jelzőt használtam, és véleményem szerint a klasszikust is nyugodtan mellé tehettem volna. Ezúttal is egy oldalra scrollozós platformer játékot kapunk minimális szerepjáték elemekkel bővítve, tehát feladatunk továbbra is a pálya egyik feléből a másikba eljutni. Az első részben rendkívül jól találták el az akadályok nehézségeit, amiket kis csapatunk képességeit és a való élet fizikai szabályait használva kellett legyűrni. Hőseink képességeiben minimális változás érhető csak tetten, de összességében ezek mind a jó irányba mutatnak.
Zoya a tolvajlány ezúttal is íját használja, hogy a magasban található fa elemekbe lőve egy kötelet könnyedén lendülhessen át a különböző szakadékok felett. Fegyvere immáron nem is csak több nyíl egyidejű kilövésére képes, hanem a már látott tűznyíl mellett elérhető a jeges lövedék, sőt olyan pikánsabb képességek is mint az alacsony gravitációs buborékot teremtő vessző.
Pontius a pocakos lovag, kardja és pajzsa mellett immár egy kétkezes harcipörölyt is használhat. Az ellenfelek legyőzésére még mindig az előbbi páros alkalmasabb, azonban utóbbi képes a falakat és sziklákat szétzúzni, ráadásul elhajítását követően vissza is tér gazdájához, így a távolabb lévő lényeg sincsenek már biztonságban. Pajzsát feje felé emelve pedig képes átvitorlázni bizonyos területek felett.
Amadeus továbbra sem nevezhető nagyhatalmú mágiahasználónak, még mindig nem tudta megtanulni azt a fránya tűzlabda varázslatot, habár a korábban látott tárgyidéző mágiákban továbbra is jártas. Sőt ezúttal képes lesz majd a teremtett tárgyakat egymáshoz, vagy más felületekhez tapasztani.
Természetesen nem minden trükk érhető el azonnal, a képességeket egy nagyon egyszerű képesség fán kell kibontani, ahogy szinteket lépünk a pályákon található üvegcsék, és tapasztalati gömbök felszedésével. Ettől nem kell megijedni, a pontok bármikor újraoszthatóak, mert ezúttal vannak olyan feladványok melyek megoldása bizonyos képességeket igényelnek majd, sőt bizonyos skillek trükkösen is használhatóak. Például Zoya fagynyila egy kis jégtömböt teremt, ha víz felszínére lőjük, így arra már rá tudunk állni. Első végigjátszással egyébként nem tudunk mindent megtanulni, de ettől függetlenül single playerben is be lehet fejezni a történetet.
Ismét lesznek ellenfelek is akik nehezítik majd az előrehaladást, ezúttal különböző felszerelésű goblinok állják majd utunkat. Amennyire emlékszem jóval kevesebb harc volt a második epizódban mint az elődben, és ez jót tett a játéknak, mivel így sokkal több időnk lesz a fejtörők megoldására. Időnként belefuthatunk bossokba is, de ezek leküzdése sem fog komoly gondot okozni. Ha mégis elakadnánk hőseink tippeket adnak, hogy miként is diadalmaskodhatunk.
A felszedhető felszerelések kikerültek, most csak a pontokat kell szétosztani amennyiben szintet lépünk, és úgy gondolom ez is csak előnyére vált a játéknak, így ezzel is lendületesebb maradt az egész.
…hogy együttes erővel…
Mivel hőseink önszántukból és nem egy baleset folytán kerülnek a Trine-ba, ezért immáron nem csak egyikük lehet egyszerre aktív. Bizony, a második rész legnagyobb újítása a multiplayer bevezetése. Van online és offline mód is, hogy ismerőseitekkel, vagy vadidegenekkel együtt vállvetve küzdjétek le az emelők és lávafolyások okozta nehézségeket. A játékban ez jelentős könnyítést jelent egyébiránt, hiszen ami feladvány egyedül teljesíthető az összedolgozva akár pofonegyszerű is lehet. Játéktechnikailag maximum hárman lehetnek egy játékban, értelemszerűen minden szereplőből egy. Van lehetőség a karakterek között váltani, ilyenkor csak meg kell nyomni a single playerben megszokott gombot (1,2 vagy 3) és ha az a hős foglalt akkor jelzi az épp irányítójának, hogy szükségünk volna rá. Amennyiben engedi azonnal karaktert cseréltek és így mehettek tovább. Vannak olyan részek például ahova Zoya könnyedén fel tud lengeni. Így felmehet az aktuális irányítója, majd a többiek is átvehetik a szerepét, és egymás után feljuthatnak a magaslatra. Ennél azonban sokkal jobb módszerek is vannak a továbbjutásokra, hiszen amíg eddig a varázsló ha mozgatott egy tárgyat akkor addig ő maga nem léphetett, társunk könnyedén ráugorhat a lebegő dolgokra, és onnan tovább lendülhet. Említettem azt is, hogy egy végigjátszás alatt nem elérhető minden képesség, de ha szerencsénk van és játékunkba belép egy magasabb szintű játékos, akkor könnyen lehet, hogy míg mi nem tudunk Zoyával fagy nyilakat lőni, addig ő képes lesz erre a tolvajlányt irányítva. Így tehát magas szintű együttműködésre nyílik lehetőség és ha ismerőseinkkel közben mikrofonon társalgunk akkor nagyon lendületessé válhat az előrehaladás.
Olyannyira, hogy ha egy profibb játékos csatlakozik a játékunkhoz akkor bizony könnyen előfordulhat, hogy előre rohan, és bizonyos időközönként azon kapjuk magunkat, hogy csak simán mellételeportálódunk, mert a fél pályát teljesítette. Ez persze ritka, és én az összes multis partymban jó fej emberekkel találkoztam, és kölcsönösen segítettünk egymásnak, ugyanis vannak olyan tapasztalati pontok, gyűjthető extrák (versecskék, képek) amiket csak így tudunk elérni. A pályák egyébként teljesíthetőek akár egyetlen karakterrel is (azt, hogy mindegyik teljesíthető-e bármelyik karakterrel nem tudom, de az biztos, hogy achievmentek járnak ezek teljesítéséért).
…elérjék céljukat
A grafika és a zene továbbra is rendkívül hangulatos, narrátorunk pedig ismét zseniális, a feladványok most is megdolgoztatják szürkeállományunkat, és kézkoordinációnkat. Környezetünk felhasználása még magasabb szintre lépett mint az elődben. A fizika még kifinomultabb, és multinak köszönhetően a megoldások érdekesebbek mint valaha. A közeg azonnal beszippant és nem is ereszt amíg végig nem értünk a történeten. Sajnos ez egyedül játszva is maximum 6 óra lesz, multiban pedig ez a töredékére csökkenhet (nekem egy jó és egy átlagos játékossal, gyűjtögetve 3 óra alatt sikerült). Ezzel nincs egyébként komoly gond, hiszen nehezebb nehézségi fokon játszva, vagy bizonyos kitüntetések elérése komoly feladat lehet, ráadásul többszöri végigjátszásra sarkall az is, hogy kalandoraink elérhessék a maximum tapasztalati szintet. Véleményem szerint ismét kitett magáért a Frostbyte és könnyedén ugrották meg az előd által magasra tett szintet. Nem sokára érkezik majd a harmadik felvonás, de addig is aki szeretné beszerezheti a második részhez kiadott két kiegészítőt, melyek további kalandokat, és trükkös feladványokat jelentenek.
Grafika: 92%
Hang: 90%
Játékélmény: 85%
Összesen: 92%
Üdv,
Shiron