HTML

Majesty: The Northern Expansion

Shiron 2015.05.28. 00:01

Sziasztok!

Mielőtt áttérnék egy játék második részére mindig igyekszem végigjátszani az első részt, és annak minden kiegészítőjét, ha van erre lehetőségem. Ezúttal a Majesty bővítményét teljesítettem, hogy teljesebb képet kaphassak az első részről, és kiderüljön mivel is akarták a fejlesztők megtoldani az alapjáték kellemes világát, és élettartamát. Ha kimaradt volna a királyság szimulátor itt elolvashatod a véleményem, ha pedig a mostani tapasztalataimra vagy kíváncsi, csak kattints a tovább gombra. Jó szórakozást!

 

Majesty: The Northern Expansion

A Majesty egyhez kiadott első, és most már nyugodtan kijelenthetjük, hogy egyetlen, kiegészítő 2001-ben látta meg a napvilágot, hogy az Aradania északi részén húzódó hegységen túli területek is elérhetővé váljanak. Lássuk mit is tartalmaz ez a bővítmény (direkt nem hívom DLC-nek)

A falon túli király

Ez még egy igazi kiegészítő, egy olyan korból, mikor még nem jelent meg minden játékhoz öt-tíz letölthető bővítmény. A Cyberlore Studios látva, hogy az alapjáték mekkora siker lett (inkább szakmai/közönség, mint pénzügyi), úgy gondolta bővíti még a szokatlan stílusú fantasy stratégiáját, hogy akik megunták a skirmish csatákat, újabb jól-rosszul megtervezett küldetésekkel bizonyíthassák, hogy ők a jogosultak a vastrónra… Akarom mondani a koronára. A játék alapjai nem változtak. Továbbra is egy kastéllyal kezdjük a küldetéseket, és most is bizonyos lényeket, épületeket kell elpusztítanunk, hogy királyságunk békére leljen. Az északi vidéken tizenkét új küldetés nyílik meg és továbbra is lesz lehetőségünk szabadon játszani a gép által kreált térképeken, de inkább a kampányra fókuszálnék.

A célok nem nagyon változtak, és a narráció továbbra is zseniális, így a humoros elszólások mosolyt csalhatnak arcunkra minden bevezetőben. Viszont el kell, hogy mondjam, voltak olyan missziók is amik, nem nagyon tudták elnyerni a tetszésemet. Az, hogy én nem kedvelem az időre végrehajtandó küldetéseket egy dolog, ízlések és pofonok, de voltak részek amik nem csak emiatt okoztak kellemetlen pillanatokat. Az egyik ilyen mikor le kell győznünk mindjárt a könnyű küldetések között az északi „vadakat”. Ezek tulajdonképpen bajnokok (hősök), és igen magas szintűek. A gond abban rejlik, hogy nem nehéz lebirkózni őket, tulajdonképpen simán abszolváltam még egy harmincadik szintű kalandor levágását is. Akkor mi a probléma? Az, hogy eddig érdekes volt figyelni egy-egy hősünk mekkora szintet tud elérni, vagy melyik küldetésben tudjuk legmagasabbra tornázni őket, ez a plusz itt ki is esett a játékból. Gyakorlatilag a harmadik pályán sikerült húszas szintű kalandozót kreálni, úgy hogy az alapban a 10+ legények is legendának számítottak.

A másik probléma, hogy nem minden küldetés kapott olyan érdekes történetet, mint például az alapjátékban a goblinok fogságából kimenekítendő hősök. Persze ott is az volt a feladat, hogy bizonyos épületeket bezúzzunk, de a sztorik jobban el voltak találva. Itt végig ugyanazt csináljuk, csak nem zöld mezőkön, hanem havas tájakon.

Északi hősök és veszélyek

Ha a pályák nem is hoznak sok újdonságot, majd a szörnyek és kalandorok, valamint az új épületek lekötnek minket egy darabig. Ez a kijelentés is csak félig-meddig állja meg a helyét. Szörnyek tekintetében lesznek újak egész szép számmal, úgy mint fagysárkány, yeti, vagy a goblinok új harcosai, gépei. Ezek elég jól néznek ki, és kellemes volt őket először megpillantani, habár a szőrös nagyláb barátunk bizony komoly pusztításra képes, szóval csak óvatosan a nézelődéssel.

Épületek között is találunk pár újdonságot. Nekem az alkimista bolt nyerte el azonnal a tetszésemet. Egy hely ahol a hősök varázsitalokra verhetik el pénzüket, és gyakorlatilag alapépületté válik a kovács valamint a piac mellett. Kapunk még egy kirendeltséget (outpost), kriptát (Mausoleum), és új varázslatokkal szolgáló épületet is. Előbbi amolyan plusz főépület, amit megépítve újabb lakók lesznek elérhetőek akik segítenek felépíteni a nekünk fontos épületeket, valamint hat hős befogadására képes, így akinek lerombolják a klánházát ide vonulhat vissza (elvileg a főépület elvesztése esetén nem bukjuk el a játékot, ha van outpostunk, de a tapasztalatom azt mutatja, hogy ilyen esetben már nem nagyon lehet megfordítani a játékot). A mauzóleum is egy kedvelt épület lesz, ugyanis megépítését követően elhalálozott hőseink nem egy sima temetőbe, hanem ide kerülnek, és itt egy-egy nagyobb összegért (2000 arany) visszahozhatjuk őket. Azt hiszem mindenki érzi, hogy egy 10+ szintű hőst, aki elég jó felszereléssel rendelkezik akár ezért az összegért is megéri feltámasztani, hiszen azonnal segíteni tud a birodalomnak, nem úgy mint újonc kollégái, akiknek sok kis szörnyet kell kardélre hányniuk, mire sárkányokra vadászhatnak. Fentebb nem írtam, de egy követséget (embassy) is kapunk, ami folyamatosan viszi a pénzt, viszont ezzel egyidejűleg hoz véletlenszerűen hősöket a birodalomba, mintegy turista célból. Aki vízummal érkezett nem is első szinten látogat hozzánk, így ha van Outpostod akkor nyugodtan húzz fel egy ilyet is mellé (anélkül csak két hőst tud hozni). A végére hagytam a varázslatok tornyát (nem összekeverendő a varázslók lakhelyével). Ezt felhúzva és több szinten fejlesztve újabb pénzért vásárolható varázslatok nyílnak meg előttünk, mint uralkodó előtt. Előnye, hogy nem kötött területhez, tehát olyan mint a templomok varázslatai, hátránya viszont, hogy elég drágák, használhatóságuk pedig erősen kérdőjeles. Gyakorlatilag csak akkor sütöttem el őket, mikor a küldetés megkövetelte azt, konkrétan csak ezzel volt megoldható más módon nem. Ennek fontossága azonban elég alacsony, talán két olyan feladat van ahol, egy-egy varázslatra lesz szükség a hatból.

A végére hagytam a szerintem legérdekesebb összetevőt, az új hősöket. Nos ezzel az a gond, hogy nincsenek. Nem egészen tudom, hogy miért, de semmilyen új egység nem került bele a kiegbe. Először arra gondoltam, hogy talán felborította volna a játékegyensúlyt, de ez csak magyarázkodás hiszen a szörnyek kaptak erősítést, új épületek is vannak, szóval nem lett volna nehéz egy új kasztot is bedobni. Ez ezúttal elmaradt, és kellemetlen hiányérzetet hagyott a maga helyén.

Esett a hó, de nem maradt meg…

Kapunk tehát új szörnyeket és épületeket, amelyek közt vannak jobbak-rosszabbak. Érdekesek lesznek az első pár pályán, de a stratégia nagyjából marad a régiben. Ez köszönhető az új kasztok hiányának is, hiszen továbbra is ugyanazok lesznek az alapegységeink mint eddig. Multiplayer itt  is van, bár ezt nem tudtam kipróbálni, lévén, hogy egy bő tizennégy éves játékról van szó. Viszont nem gondolom, hogy komoly változás lenne, hiszen új hősök, és ezért új taktikák, nem nagyon vannak. Az új pályák is felemásra sikerültek. A narráció mindenhol kellemes, vannak olyanok amik még érdekesek is (a bajnokok legyőzése a magas szint ellenére is újszerű), de akadnak felejthető történetek. Az utolsó pályán belefutottam egy érthetetlen jelenségbe is. Itt az a feladatunk, hogy ledöntsük a pusztítás hat tornyát. Érdekesség, hogy ha ledöntünk egyet, akkor a többi erősebb lesz (értsd: hatalmasabb szörnyek indulnak meg belőlük) és ha nem pusztítjuk el időben a maradék ötöt, akkor az az egy is ismét megjelenik a térképen. Tehát egyszerre kell mindegyiknek pusztulnia. Ezzel az volt a gondom, hogy többszöri próbálkozás után sem értettem meg, pontosan mikor jelenik meg újra a ledőlt torony. Volt, hogy azonnal teleportáltam a hőseimet a következőhöz, de mire az elporladt, már állt az előbbi, viszont mikor sikeresen abszolváltam a küldetést meglepően sokáig nem akart visszatérni a leomlott épület.

A mesterséges intelligencia nem változott, minden kaszt a saját habitusa szerint teszi továbbra is a dolgát, és rohan néha értelmetlenül a halálba, de a több szörny miatt olykor hamarabb is futamodnak meg. Mármint időben hamarabb, az életben maradáshoz azért túl későn… Az MI-től függetlenül a kiegészítőben kapott küldetések nehezebbek mint az alapjáték feladatai, ami itt egy közepes, az simán nehéz kategóriába esne az elődben, szóval ne lepődjetek meg, ha egy-egy küldetést elbuktok.

Összességében nem rossz darab a Northern Expansion, de nem bánom, hagy annak idején nem jutottam hozzá. Így, hogy ajándékba adják mindenképp megér egy próbát, de visszatekintve nem csodálkozom, hogy nem tartotta fent sokáig a Majesty nevet és azt kell, hogy mondjam, pont olyan lett, mint napjaink DLC-i…

Grafika: 80%

Hang: 85%

Játékélmény: 65%

Összesen: 66%

Üdv,

Shiron

Címkék: pc királyság kingdom dlc majesty shiron northern expansion

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr977497408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása