HTML

Clutch

Shiron 2013.08.30. 20:19

Sziasztok!

Eltelt a hosszú hétvége, elmúlt már a rövid is, bejegyzés meg sehol. Sajnos ahogy az már korábban is volt a blog történetében eltűntem az egyéb dolgok rengetegében, és elhanyagoltam az oldalt. Most szerencsére van egy kis időm, így pótolom a lemaradást. Ha már szóba hoztam a hosszú hétvégét, a mai bejegyzés is azon a bizonyos szombaton fogant meg a fejemben, ugyanis én is mint az ország 70% dugóban ültem az autópályán...

Ahogy önuralmamat próbáltam megőrizni 3 km/órás száguldás közepette, a lágy 39 fokban tudtam, hogy a Clutch kerül majd terítékre. Ha még nem tudod, milyen játék is az ami ilyenkor az ember fejében felvillan, akkor olvass tovább ;)


Clutch

Zombiapokalipszis. Autóverseny. Varázslatos tárgyak. Hadron ütköztető. Ha külön-külön nézzük ezeket a kifejezéseket annyira nem tűnnek különösnek a játékvilágban. Ha viszont egy játék mindezt egybesöpri és piacra dobja, akkor már kezdi felkelteni a figyelmet. 

Kocsiba be...

Civilizációnk romokban hever, és ahol egykoron az emberek tömegei jártak munkába, vagy nézték a dokkokba kikötő hajókat ott most tudattalan zombik hada vánszorog, vagy épp fut valami préda után. A világot most nem egy atomháború, vagy valamilyen vírus taszította pusztulásba, hanem a Hadron ütköztetőben bekövetkezett végzetes baleset. Főhősünk Clutch, vagyis Kuplung nem más mint egy helyi banda egyik versenyzője. A kihalt városban ugyanis a helyi srácok versenyeket rendeznek, amiket videóra rögzítenek és ezeket azonnal fel is lövik a netre, hogy a felvételekből pénzhez jussanak. Bizony, jól látjátok, még sztorija is van a játéknak, még pedig nem is rossz egy autós árkád versengéshez mérten.

Kettesbe be...

A játékban nem valós járgányok volánjai mögé pattanhatunk, bár ha nagyon akarunk tudunk keresni hasonlót saját világunkból mindegyikhez. Kezdőjárgányunk egy sportautó, engem egy skylinera emlékeztetett, de ki-ki ízlés szerint bele tud majd képzelni mást is. Lesz itt még terepjáró, sportkocsi és sok egyéb is, természetesen minimális különbségekkel. Ez egyébként fontos a játékra nézve, ugyanis irányításban szerintem semmi különbség nincs az autók között. Az egyik gyorsabb, de kevésbé bírja az ütközést, míg a másik szívósabb de kevésbé fürge. Személyre szabhatóságnál főleg a hatékonyság számít, de ne sebességi fokozatok hosszára, vagy a kerekek dőlésére gondoljatok. Itt nem lehet cicomázni a járgányokat, vagy a spoilereket cserélgetni, sokkal inkább a hatékonyság kerül előtérbe. A lehetőségek között található itt sugárhajtás több formában, a kocsi elejére szerelhető fém fogak(?), karmok, de ha szeretnénk akár fénykardot is aggathatunk zombiölő csodánkra. Jól olvastátok van olyan fejlesztés amivel a kocsi oldalából fénykardok nyílnak ki így több zombit érünk el, hogy lekaszáljuk azokat. Tulajdonképpen három fajta fejlesztés van amit rápakolhatunk pusztító gépezetünkre: előre pengéket és zúzóeszközöket tehetünk amivel ellenfeleinket tudjuk likvidálni, vagy választhatunk egyfajta kombájn elején látható darálót (sajnos nem tudom mi a pontos neve ezeknek az arató szerkezeteknek :D), amivel ha elütünk egy szerencsétlent, akkor ledarálva azt több turbónk töltődik. A kocsi oldalára pengéket, vagy lángszórókat szerelhetünk a már említett pusztítási hatásfokunk növelésére. Az utolsó fejlesztés pedig a már szintén szóba került sugárhajtómű, ami a kocsi farán foglal helyet. Fontos lehet megemlíteni, hogy nem minden fejlesztés mehet fel minden autóra, így ezek miatt érdemes lehet váltogatni a kocsik között a versenyeknek megfelelően.

Füstölgő gumik 

Ezekből, mármint a futamok fajtáiból lesz majd bőven. A teljesség igénye nélkül találhatunk itt sima körversenyeket, sprint futamokat, roncsderbi szerű futamot, ahol célunk utolsóként talpon maradni, varázstárgy gyűjtés és védés, illetve időegység alatt x számú zombi elütése is. Ezek közül az első pár elég egyértelmű, ami magyarázatot kívánhat az a bizonyos artifact témakör. A játék területén gömbszerű tárgyak vannak, amiket a különböző versenyeknek megfelelően megszerezni, vagy épp ellenfelünket megakadályozni ezek elérésben lesz a feladatunk. A futamok a térképen folyamatosan válnak elérhetővé és ezek között autózhatunk normál módon az utakat koptatva, de akár gyors utazást is igénybe vehetünk. A fő küldetéses futamok más színnel vannak megjelölve a térképen, így akár végig is futhatunk rajta, anélkül, hogy egyéb kiegészítő részeket is teljesítsünk. A plusz küldetéseket különböző szinten is lehet abszolválni, például az első csillag eléréséhez elegendő 30 zombit elcsapni egységnyi idő alatt, de mivel elütésükkel újabb másodperceket szerzünk tulajdonképpen tudunk továbbiakat levadászni. A második szint mondjuk 50, míg a harmadik már 100 zombi betonba taposásával érhető el. Maximum tíz szint van, így a kihívás adott, pláne, hogy bizonyos versenytípusok nem is olyan könnyen teljesíthetőek. Érdemes lehet egy-egy futamot más kocsival is megpróbálni, de mivel csak néhány kép lesz a jutalmunk ha teljesítünk néhány nehezen elérhető achievmentet, így én átálltam arra, hogy minden futamot egyszer megpróbálok és ahányadik szintre sikerül annyi lesz és kész.

Ez pedig a játék legnagyobb negatívuma: unalmassá válik. Mivel a térkép három szektorra van különítve, így a sztoriban előrehaladva megnyílnak az újabb részek és itt is teljesíthetünk versenyeket, de ezekben pont ugyanaz a feladatunk mint korábban volt, csak több zombi, több varázstárgy, kevesebb idő, ergó egy picit nehezebb. Ne értsetek félre a játék hangulata nagyon el van találva: jó zenék, fergeteges száguldás és egyértelműen a Carmageddonra emlékeztető paszírozás. A grafika szerintem kifejezetten kellemes. Igaz, hogy a környék és az épületek nem valami felemelő, vagy változatos látványt nyújtanak, de nagyjából rendben vannak a városrészek különböznek egymástól. A kocsik különbözően néznek ki és folyamatosan rongálódnak illetve egyre véresebbek lesznek, ami még rá is szárad, tehát erre sem lehet panasz. Viszont mivel repetitív az egész, így egy idő után unalmassá válik, pláne olyan küldetések mint az artifact védelmezése az ellenséges banda vadászai elől, itt ugyanis, ha össze-vissza megyünk a városban akkor nincs esélyünk, ha viszont bevédünk egy ilyen varázsgolyót akkor van, hogy perceket kell egy helyben állva várni, míg odaér valaki.

Haverok?

Azok vannak csak nem játszhatunk velük, ugyanis a Clutch egy hihetetlen ziccert hagyott ki: nincs benne multi. Se online, se osztott képernyő, semmi. Pedig a versenyek és a hangulat ordít utána. Hatalmas móka lehet egymást zúzva küzdeni a véletlenszerűen megjelenő varázstárgyakért, vagy például társunkat fedezni amíg megy egy ilyenért, vagy zombikat taposni egységnyi idő alatt. Itt azonban nincs ilyen és véleményem szerint ez a legnagyobb hibája a játéknak.

Hatodik sebesség...

Összességében véve egy kellemes kikapcsolódást nyújtó játék, amiben lehet nagyokat zúzni és elég ideig leköti az embert, azonban egy idő utána kezd majd unalmassá válni. A versenyek maximális teljesítése jelentősen megdobja a játékidőt, de nincs igazi motiváció azok elérésére, így ha nem vagy über maximalista te sem fogod mindet végigtolni 10 csillagig. A multi ebben a játékban óriási lehetőség lenne és állítom, hogy rengetegen játszanának vele, hiszen a többi rendben van és magas az élvezeti faktor, ha nem kiszámítható, de társak nélkül hamar azzá válik. Jól szórakoztam vele, de nem hiszem, hogy ismét fel fogom rakni, mert egyszerűen nem üt akkorát, illetve unalmassá válik. Akik szerették a Carmageddont azoknak ajánlom egy kipróbálásra és a Hadron ütköztetőben sem mindennapi versenyezni, akik viszont nem rajonganak az autóversenyekért, vagy a szétfröccsenő zombikért azok inkább hagyják ki ezt.

Grafika: 70% 

Hang/Zene: 70%

Játékélmény: 68%

Összesen: 69%

Címkék: pc kritika carmageddon clutch pc game shiron hadron ütköztető

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr525485277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása