HTML

Könyv: Harry Harrison & Leon Stover - Stonehenge

Shiron 2011.07.23. 13:25

Sziasztok!

Egy régebbi könyvem akadt nem régiben a kezembe ismételten. Mikor elgondolkodtam, hogy miről is szól a történet rádöbbentem, hogy anno én ezt nem is olvastam. Gondoltam akkor eljött hát ennek is az ideje, hiszen a blog is arra vár, hogy újabb bejegyzések kerüljenek megosztásra. A könyv nem volt hosszú, így volt lehetőségem gyorsan végére írni, és megosztani veletek a kötetről kialakult véleményemet.

Olvassátok szeretettel, hogy ez a kötet miként is eredezteti a legendás kőköröket!

 

 

 

Harrison és Stover kötete 1998-ban jelent meg magyarul A könyv nem más mint egy „kőkemény fantasy ami egy történelem előtti, barbár korról, rettenthetetlen harcosokról, hatalmas csatákról és a túlélésért vívott gigászi küzdelemről” szól. Ezt az idézetet a könyv ajánlójából másoltam. Jómagam ajándékba kaptam immáron jó pár évvel ezelőtt, valamikor a megjelenése körül.

Egy alternatív történelmet ír le, ami talán igaz is lehet, hiszen atlantiszról menekülő mükénei herceg Ászon története akár valós is lehet. Olyan korszakban játszódik eme történet amit talán sosem ismerhetünk meg, így marad a fantázia szülte lehetőségek tömkelege.

A könyvben Ászon és barátja az egyiptomi építész Inteb kalandját követhetjük nyomon, amint egy hosszú menekülés során az elsüllyedő ősi birodalomból eljutnak egészen északra, a mai britannia területére, ahol ónt bányásznak a korszak legveszedelmesebb fegyverei és páncéljai készítéséhez: a bronzhoz.

Itt a helyi őslakosokkal folytatott találkozás rögös útját, és kalandjait követve jutunk egészen a napjainkig álló sziklacsoportosuláshoz.

A könyv saját véleményem szerint egy könnyed fantasy, nem annyira kemény mint az látszik a hátoldalon. A bronzkorszak nomád törzseinek találkozása az akkori mércével igen fejlett Mükéne és egyiptomi gondolkodásmóddal. Betekintést nyerhetünk egy ősi népcsoport életébe és esetleges gondolkodásmódjába. Azért hangsúlyozom a feltételes módot, mert az író/írók a kötet végén vázolja, hogy miként jutott ezen elképzelésre (mármint, hogy kik is építették az ősi kő köröket), de mivel kevés a kézzel fogható hivatkozás így marad a fantázia megragadása.

A harcok és a törzsi élet leírása inkább a szórakoztató irodalomhoz maradnak közel a történet végéig, nem pedig a valós, dokumentum szerű leíráshoz.

Egy könnyed olvasmány, ami a véres csatákról és egy ember felemelkedéséről szól.

Azoknak javaslom igazán akik egy egyszerű olvasmányt szeretnének, nem pedig komolyan szántó és elgondolkodtató írást.

Értékelés:

Hossz:

8/10 271 oldal a függelékkel együtt. Ez szerintem pont elég is. Nem azért, mert rossz lenne az olvasmány, de szerintem nem lett volna szabad továbbhúzni, mert akkor már vontatott lett volna. A függeléket mindenkinek javaslom elolvasásra ;)

Ár:

9/10 Mint írtam is én ajándékba kaptam. Annak idején még 750 HUF szerepelt rajta mint eladási ár. Ahogy most megnéztem neten 1050-1200 HUF körül lehet hozzájutni. Azt már kicsit soknak tartom érte, olyan oknál fogva, hogy ebben az ár kategóriában nagyobb fantasy írók híresebb, és talán sértés nélkül írhatom, jobb kötetei is elérhetőek. Ajándékként, és 750 HUF-os árként mindenképp jó (igen tudom, hogy anno a 750 HUF is több volt mint most esetleg az 1000 :P)

Történet/cselekmény:

7/10 Ezen az értékelésen nagyon sokat gondolkodtam. Azért mert maga az elképzelés, miszerint a Stonehenge építés így zajlott, nagyon érdekes. Az építések, különböző falvak leírása nagyon kellemes és könnyen elképzelhető (azért volt olyan rész ahol nem árt ha valaki nagyon jó mérnöki képzettségekkel is rendelkezik :P), de a csaták, a karakterek annyira nem fogtak meg. Mármint a történet elmesélése valahogy vontatott, és könnyen kitalálható. Fordulatokról nem igazán beszélhetünk ami így lefelé húzta az értékelést. Szerintem az ötletben kicsit több volt, mint amit sikerült kihozni belőle.

Összesen:

7/10 Matematikailag 8 lenne, de az szerintem csalóka lenne az ára végett. Mint a fenti véleményekben is olvasható ez egy jó könyv egyszeri elolvasásra, de nem az a kötet amit például többször elővesz az ember. Így, ha valaki jó áron jut hozzá, akkor érdemes lehet beruházásra, de a 1000 HUF-os lélektani határ felett már megfontolandó egy komolyabb iromány megvásárlása.

 

A véleményetek sem kell ám magatokban tartani. Ha ti is olvastátok a kötetet és megírnátok, hogy nektek bejött-e, vagy csak engem szeretnétek kritizálni, ne tartsátok magatokban, várom a kommenteket!

Üdv, Shiron

Címkék: vélemény kritika könyv harrison leon harry stonehenge ; stove shiron

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamercritics.blog.hu/api/trackback/id/tr303091178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása